برجسته ترین ساختمان های کمترشناخته شده استانبول را بشناسید

به گزارش مجله سرگرمی، استانبول با اغلب به خاطر بناهای تاریخی و معماری باشکوه دوران عثمانی شهرت دارد. در گوشه و کنار این شهر ساختمان های زیبا با معماری خیره کننده وجود دارد که هنوز برای گردشگران آن طور که باید، شناخته شده نیست.

برجسته ترین ساختمان های کمترشناخته شده استانبول را بشناسید

استانبول که با معماری های برجسته توریست پسند مثل ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دلماباغچه و کلیسای چورا شناخته می گردد، در کنار این بناهای مهم و شناخته شده، معماری های جذاب و چشمگیر دیگر نیز دارد. این بناها در استانبول کمتر شناخته شده اند، از پرورشگاه سابق تا تفسیر مدرنی از مسجد. در ادامه می خواهیم به ساختمان هایی با معماری برجسته و باشکوه این شهر اشاره کنیم که نسبت به جاهای دیدنی مشهور آن، کمتر شناخته شده اند و برای کسانی که می خواهند برای چندمین بار تور استانبول رزرو نمایند، فرصت مناسبی برای کشف دوباره این شهر است.

برای انتخاب تورهای متنوع ترکیه و استانبول، می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تورهای آژانس های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

آفر تور استانبول

حیدرپاشا گاری (Haydarpasa Gari)

ترمینال حیدرپاشا در سال 1909 توسط معماران آلمانی، اوتو ریتر (Otto Ritter) و هملت کنو (Helmut Conu) ساخته شد و تا سال 2012، از آن به عنوان ایستگاه راه آهن استفاده می کردند. این ساختمان که در نزدیکی ایستگاه کشتی های مسافربری کادیکوی قرار گرفته است، مشرف بر تنگه بسفر است و بازدیدنمایندگان می توانند برای سفر به گذشته از داخل این بنا هم دیدن نمایند.

سربازخانه سلیمیه

در نزدیکی ترمینال حیدرپاشا، سربازخانه سلیمیه (Selimiye Barracks) قرار گرفته است؛ سازه ای تحسین برانگیز که همیشه در جهت کشتی های مسافربری که از بخش اروپایی استانبول به بخش آسیایی آن می روند، خودنمایی می نماید. در طول جنگ کریمه از این سربازخانه به عنوان بیمارستان نظامی استفاده می شد و پرستار مشهور، فلورانس نایتینگل، از سربازان بریتانیایی مراقبت می کرد. امروزه این بنا به عنوان دفتر مرکزی نیروهای زمینی ارتش ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشگاه مرمره

دانشگاه مرمره (Marmara University) در محله سلیمیه و درست کنار سربازخانه سلیمیه قرار گرفته است و در زیبایی، کم از این سربازخانه ندارد. این بنا در سال 1827 میلادی توسط معماران فرانسوی و ایتالیایی به نام های Alexandre Vallaury و Raimondo DAronco ساخته شد. این ساختمان اولین مدرسه پزشکی ترکیه به شمار می رود.

خانه تروتسکی

اگرچه عمارت یاناروس در بویوک آدا ویران شده و واقعا به نوسازی احتیاج دارد؛ اما همچنان یکی از برجسته ترین ساختمان های استانبول محسوب می گردد. این عمارت خانه لئون تروتسکی بود که در سال 1929، پس از تبعید از اتحاد جماهیر شوروی، به مدت 4 سال در این خانه زندگی کرد.

مسجد سانجاکلار

مسجد سانجاکلار توسط شرکت مشهور معماری، معماران امره آرولات (Emre Arolat Architects) ساخته شده و مفهوم جدیدی از مسجد در آن به کار گرفته شده است. پس از بالا رفتن از شیب پله های سنگی طبیعی، یک سازه بتنی دیده می گردد که داخل مسجد را از دید پنهان می نماید. اینجا خبری از تزئینات مساجد امپراطوری و پرزرق وبرق استانبول نیست و آن را شبیه به یک غار (که الهام گرفته شده از غار حرا است) ساخته اند.

مرکز مد واکو

یکی دیگر از ساختمان های مدرن و برجسته استانبول، دفتر مرکزی خانه مد واکو (Vakko Fashion Center) است که توسط شرکت Rex Architects (که دفتر اصلی آن ها در نیویورک قرار گرفته است) در سال 2010 ساخته شد. این ساختمان ترکیبی از قطعات فلزی و شیشه ای است که هر دوی آن ها منعکس نماینده محیط اطراف است و از بیرون می توان داخل دفاتر را نیز دید.

موزه کاخ سنت یوجین

کاخ سنت یوجین پشت چندین در پنهان شده است، درهایی که گویی حال را از گذشته جدا می نمایند. از در که داخل می شوید، انگار از خیابانی شلوغ، قدم به تاریخ و گذشته ای آرام می گذارید. کاخ سابق تبدیل به یتیم خانه فرانسوی شده بود و امروزه به کارگاهی برای هنرمند بدل شده است که شامل موزه ای از قالب های دست ساز می گردد.

یتیم خانه ارتدوکس یونانی پرینکیپو

یتیم خانه ارتدوکس یونانی پرینکیپو (Prinkipo Greek Orphanage) یکی دیگر از گنجینه های پنهان بویوک آدا است که در بلندترین نقطه جزیره، پشت ردیفی از چند درخت قرار گرفته است. این بنا در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع ساخته شده و امروزه در حال ویران شدن است. با این حال این سازه چوبی همچنان خیره نماینده است و یکی از بزرگ ترین ساختمان های چوبی اروپا محسوب می گردد.

برای برنامه ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جاهایی که می توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، می توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30554

به "برجسته ترین ساختمان های کمترشناخته شده استانبول را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجسته ترین ساختمان های کمترشناخته شده استانبول را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید