سامانه های حافظه ملی ایرانیان و سنا به قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران یاری می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، در مراسم رونمایی از سامانه های حافظه ملی ایرانیان و سنا که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید با بیان این مطلب اضافه کرد: راه اندازی این سامانه ها و داده های موجود در آن و دیجیتال سازی منابع بخش مهمی از قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران است.

سامانه های حافظه ملی ایرانیان و سنا به قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران یاری می نماید

وی ادامه داد: تمدن و توسعه علوم چه در علوم انسانی و چه در علوم پایه پیشرانانی دارد که می تواند به گسترش علم و تحقیق یاری کند. خروجی دومی که چنین سامانه هایی می توانند داشته باشند این است که به خدمت اقتصاد فرهنگ و کسب و کارهای فرهنگی، تشکل ها و صنوف فرهنگی بیایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: این داده ها یاری می نمایند چشم انداز روشن تری از مدیریت کسب و کارهای فرهنگی داشته باشیم و نسبت به آینده شان تصمیم گیری بهتری گردد.

صالحی یادآور شد: هر اندازه که از حافظه کلاسیک ملی به سوی حافظه دیجیتال و حافظه هوشمند حرکت کنیم می توانیم دستاوردهای بهتری به خصوص در عصر حاضر داشته باشیم.

وی اضافه نمود: راه اندازی سامانه های حافظه ملی ایرانیان و سنا و داده های موجود در این سامانه ها نشان از قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران دارد. ما می توانیم این قدرت نرم را وسعت و عمق دهیم و در دیپلماسی ارتباطی با دنیا استفاده کنیم؛ یعنی دنیا حس کند که به اعتبار داده های ارتباطی ایران نیازمند است و صرفاً به نفت ما نیازمند نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: عدالت اطلاعاتی یکی دیگر از مهمترین خروجی های طرح هایی از این دست است. زیرا اطلاعات امروز بخش اصلی سرمایه عملیاتی توسعه به شمار می آید. با این نگاه هر فردی می تواند دسترسی ها به اطلاعات و داده های خام و غیرخام پیدا کند.

صالحی در سرانجام گفت: امیدواریم این زحمتی که دوستان کشیدند و در هفته دولت عرضه می گردد، مقدمه ای برای برداشتن گام های دیگر در عرصه فرهنگ باشد تا جامعه ایرانی و فراتر از آن جامعه دنیای که به فرهنگ ایرانی تعلق خاطر دارند از این دستاورد بهره مند شوند.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109512

به "سامانه های حافظه ملی ایرانیان و سنا به قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه های حافظه ملی ایرانیان و سنا به قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید