چاره ای جز تعامل با جهان نداریم

به گزارش مجله سرگرمی، به دلیل تحریم های آمریکا سردترین حالت ممکن خود را تجربه می نماید. شرایط بازار نفت به شکلی است که دولت شرایط اداره کشور بدون نفت را تجربه می نماید. اما معلوم است که تداوم این شرایط و حضور کمرنگ بازار نفت در بازارهای دنیا حتماً مسائل زیادی را پیش روی کشور قرار خواهد داد.

چاره ای جز تعامل با جهان نداریم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

نرسی قربان، فعال حوزه نفت، در این باره گفت: درباره اینکه گفته می گردد دولت کشور را بدون نفت اداره می نماید باید پرسید، اداره دقیقاً یعنی چه؟ آیا اداره بدون نفت، مسائل را کمتر نموده است یا مردم همچنان گرفتاری های زیادی دارند؟ بله، دولت کشور را بدون دلارهای نفتی مدیریت می نماید، اما مردم روزبه روز مسائل معیشتی بیشتری پیدا می نمایند. این یعنی کاهش درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

این کارشناس انرژی در ادامه گفت: وقتی نفت مان در بازارهای جهانی به فروش نمی رسد، طبیعی است که همه چیزمان به هم می ریزد و به همین دلیل باید قبول کنیم که تحریم نفت ما را به شدت گرفتار نموده است. ما حتی نمی توانیم نفت را به فراورده های نفتی تبدیل کنیم. راه اندازی یک پالایشگاه حدود پنج میلیارد دلار بودجه لازم دارد که دولت برای تامین این مقدار ارز دچارمشکل است. حتی اگر بتوانیم فراورده های نفتی فراوری کنیم، به دلیل قرار دریافت در شرایط تحریم امکان صادرات مان بسیار محدود است و به همین خاطر فکر کردن به انجام این کار اشتباه است و با واقعیت ها همخوان نیست.

او شرح داد: مشکل ما دقیقاً نداشتن تعامل مثبت با نظام بین الملل است. به همین دلیل در حالی که سایر کشورها تمایل زیادی به مراوده های مالی و تجاری با ایران دارند، اما به دلیل فضای دیپلماسی ای که بر آن اصرار داریم، همواره در تحریم هستیم و در نتیجه از حضور در عرصه تجارت بین الملل باز می مانیم. مخلص کلام اینکه، ما چاره ای جز تعامل با جهان نداریم.

نرسی قربان در پایان صحبت هایش گفت: نفت موهبتی ارزشمند برای کشورهای نفت خیز است. ای کاش شرایط طوری رقم بخورد که ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه نفت خیز خاورمیانه، بتواند در عرصه تجارت جهانی نقش مطلوبی ایفا نماید.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101138

به "چاره ای جز تعامل با جهان نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاره ای جز تعامل با جهان نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید