شرکت های فرانسوی به دنبال گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر فرانسه در باکو بیان کرد که شرکت های فرانسوی علاقه مند به سرمایه گذاری در تمامی زمینه های مالی جمهوری آذربایجان هستند.

شرکت های فرانسوی به دنبال گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، اورلیا بوچز سفیر فرانسه در باکو در حاشیه مراسم روز ملی فرانسه و در تبادل نظر با خبرنگاران از تمایل شرکت های فرانسوی به حضور در بخش های مختلف اقتصادی جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

اورلیا بوچز با اشاره به علاقه بیش تر سرمایه گذاران فرانسوی به فعالیت در بخش های کشاورزی، حمل و نقل و انرژی، بیان کرد که پاریس از اصلاحات اقتصادی باکو حمایت می نماید.

سفیر فرانسه بر نقش مهم جمهوری آذربایجان در ایجاد ارتباط بین آسیا و اروپا به دلیل پروژه های بزرگ انرژی و حمل و نقل تأکید کرد و خاطر نشان ساخت که تبادل نظرهای سیاسی میان دو کشور قوی تر خواهد شد.

بوچز هم چنین با اشاره به اهمیت سفر مهربان علی اوا معاون اول رئیس جمهور اذربایجان به فرانسه در مارس 2019، اضافه نمود که روابط اقتصادی و فرهنگی میان پاریس و باکو در سطح بالایی قرار گرفته است و این سفر نشان دهنده وجود ظرفیت های بالا برای توسعه بیش تر روابط میان دو کشور است.

سفیر فرانسه یادآور شد که سفر اخیر هیئت بزرگ تجاری شامل 12 شرکت مطرح فرانسوی به ریاست رئیس اتحادیه کارآفرینان فرانسه به جمهوری آذربایجان نشان دهنده علاقه روز افزون شرکت های فرانسوی به این کشور قفقاز جنوبی است.

پیش از این سمیر شریفوف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان در دیدار با جفری روکس دوبزیکس رئیس اتحادیه کارآفرینان فرانسه اعلام نموده بود که انتظار می رود برونو لومایر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در خاتمه ماه جاری میلادی به جمهوری آذربایجان سفر کند.

در همین حال شاهین مصطفایف وزیر اقتصاد جمهوری اذربایجان نیز در نشست تجاری جمهوری آذربایجان - فرانسه که در تاریخ 11 ژوئیه در باکو برگزار گردید بیان کرد که حجم تجارت میان دو کشور در پنج ماهه نخست سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اشاره نمود که این کشور 2.6 میلیارد دلار در اقتصاد فرانسه سرمایه گذاری نموده است.

مصطفایف با اشاره به سرمایه گذاری 2.2 دلاری فرانسه در اقتصاد جمهوری آذربایجان اضافه نمود: در حال حاضر 45 شرکت فرانسوی در بخش های مختلف اقتصادی جمهوری آذربایجان مشارکت دارند. این شرکت ها در سطح حرفه ای و در بخش های صنعت، حمل و نقل، ساخت و ساز و مخابرات مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها هم چنین در زمینه مدرن سازی و بازسازی پالایشگاه های نفت فعال هستند و مایل هستم به فعالیت های پیروز شرکت نفتی توتال فرانسه در طی سال های حضورش در جمهوری آذربایجان اشاره کنم.

شاهین مصطفایف با دعوت از شرکت های فرانسوی برای افزایش سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان خاطر نشان ساخت که فرانسه می بایست از فرصت های ایجاد شده در آذربایجان برای شرکت های فرانسوی استفاده کند.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اشاره نمود که باکو شریک اصلی فرانسه در منطقه قفقاز جنوبی است و 62.4 درصد از گردش اقتصادی این کشور در این منطقه با جمهوری آذربایجان است.

فرانسه یکی از روسای مشترک گروه میانجی گر مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای خاتمه دادن به مناقشه قره باغ کوهستانی نیز محسوب می گردد.

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31907

به "شرکت های فرانسوی به دنبال گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های فرانسوی به دنبال گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید