لیبی، حفتر برای آتش بس در طرابلس شرط گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای توقف درگیری های نظامی در طرابلس شرط معین کرد.

لیبی، حفتر برای آتش بس در طرابلس شرط گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال خلیفه حفتر دیروز به دعوت رئیس جمهور فرانسه راهی این کشور شد تا درباره راه های سرانجام دادن به جنگ داخلی لیبی و فعال شدن راهکارهای سیاسی برای سرانجام دادن به بحران این کشور گفت وگو کند. بعضی کارشناسان لیبیایی معتقدند هدف پاریس از این دعوت، نقش آفرینی بیشتر در عرصه لیبی و مقابله با سیاست های آنکارا در این کشور است و این درحالی است که نقش آفرینی سازمان ملل به دلیل استعفای نماینده دبیرکل این سازمان در لیبی کم شده است.

فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در کاخ الیزه به رئیس جمهور فرانسه گفت: درصورتی توافقنامه آتش بس در لیبی را امضاء خواهم کرد که نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی مقررات آتش بس را رعایت نمایند.

به نوشته پایگاه خبری الوسط - لیبیا مقامات فرانسوی جزئیات بیشتری از گفت وگو های ژنرال خلیفه حفتر با امانوئل ماکرون را منتشر نکردند اما دفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی گفت: ژنرال حفتر در سفرش به فرانسه درباره جدیدترین تحولات در عرصه نظامی لیبی، مبارزه با گروه های تروریستی و مهاجرت غیرقانونی (آفریقایی ها به اروپا به وسیله آب های لیبی) گفت وگو خواهد نمود.

معاون غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه بهمن ماه گذشته با سفر به لیبی دعوتنامه رسمی رئیس جمهور کشورش را به ژنرال حفتر تسلیم کرد تا او درکاخ الیزه با ماکرون ملاقات و درباره راه های سرانجام دادن به بحران لیبی با رئیس جمهور فرانسه گفت وگو کند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75753

به "لیبی، حفتر برای آتش بس در طرابلس شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، حفتر برای آتش بس در طرابلس شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید