ماکرون: دولت لبنان تا 15 روز آینده تشکیل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت طرف های سیاسی در لبنان متعهد شده اند ظرف دو هفته آینده دولت جدید این کشور را تشکیل دهند.

ماکرون: دولت لبنان تا 15 روز آینده تشکیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدارش با نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان گفت:احزاب لبنانی متعهد شدند که ظرف دو هفته دولت را تشکیل دهند.

ماکرون با اشاره به این که برای سومین بار به لبنان بازخواهد گشت توضیح داد طرف های سیاسی بدون استثنا ملزم شده اند که تا دو هفته آینده و نهایتا 15 روز دولت جدید را تشکیل دهند و وی با مسئولان لبنان بر سر نقشه راهی که ضامن اصلاحات فوری باشد به توافق رسیده است.

این درحالی است که در لبنان فرایند تشکیل دولت معمولا فرایندی سخت است و هفته ها و حتی ماه ها به طول می انجامد.

وی گفت از میشل عون، رئیس جمهور لبنان و مصطفی ادیب، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس مجلس و دیگر احزاب سیاسی برای شرکت در کنفرانس پاریس در ماه اکتبر درباره ارزیابی دستاوردهای مقامات لبنانی دعوت نموده است.

ماکرون همچنین از لزوم تشکیل دولتی با ماموریت تعیین و چهره های دارای صلاحیت که از حمایت طرف های سیاسی برخوردار باشد سخن گفت.

رئیس جمهور فرانسه گفت کشورش نیمه دوم ماه اکتبر نشست بین المللی جدیدی را در حمایت از لبنان با همکاری سازمان ملل برگزار میکند.

وی گفت که نقش فرانسه ایجاد حمایت بین المللی است.

ماکرون گفت: نقشه راه لبنان چک سفیدی نیست که به مقامات لبنانی داده شده باشیم. اگر وعده ها در ماه اکتبر محقق نشوند ، عواقبی به دنبال خواهد داشت. این یک خواسته تعیین با جدول زمانی است که از شش تا هشت هفته ادامه دارد.

وی اضافه کرد: من مکانیزمی را برای ماه های آینده پیشنهاد دادم. تا زمانی که اصلاحات انجام نشود پول ها را آزاد نمی کنیم. من هرگز درباره این طبقه سیاسی در لبنان آسان نمی گیرم. مجلس از سوی مردم انتخاب شده است و نمی توانم بگویم باید طبقه سیاسی حاکم به طور کامل تغییر کند. انتخابات مجلسی وجود دارد و مردم باید واقعیت سیاسی جدیدی را انتخاب نمایند.

ماکرون گفت: بین لبنان و فرانسه برادری وجود دارد. فرانسه وظیفه ای در قبال جوانان لبنانی به وسیله دادن فرصت برای تحقق آرزوهایشان دارد. لبنان الگوی همزیستی و تسامح و کثرت گرایی است.فرانسه هرگز از لبنان دست نمیکشد.

این دومین سفر ماکرون به فرامسه در کمتر از یک ماه پس از انفجار بندر بیروت است.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107645

به "ماکرون: دولت لبنان تا 15 روز آینده تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: دولت لبنان تا 15 روز آینده تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید